Pihak Stesen TV Tidak Prihatin Dengan Iklan Hari Raya


Kecoh kecoh kecoh dengan iklan hari raya yang dikatakan berkonsepkan Santa Claus yang dipaparkan di kaca tv baru-baru ni bagi menyambut Aidilfitri 2010. Apa la motifnya membuat iklan hari raya seperti tu? Adakah hanya untuk menunjukkan betapa hebatnya lebaran Aidilfitri maka perlu wujudnya kuasa-kuasa magik dan seorang ahli tua yang berbasikal beca dan membawa anak-anak terbang ke langit? Alooololo...


Pada pendapat kami, pengeluar dan pengarah yang menghasilkan iklan ni, tidak begitu perihatin tentang konsep raya aidilfitri. Rasanya dalam iklan tu, takde langsung nilai-nilai macam ziarah menziarah, bermaaf-maafan, gotong royong, keseronokan duit raya (heheheehhehe).... Kita ambil contoh ketika arwah Yasmin Ahmad masih hidup, bagaimana beliau menghasilkan video-video iklan yang bermutu dan menyentuh perasaan semua masyarakat. Tapi sebaliknya, video raya lebaran kali ni, alahai, usahkan nak sentuh hati masyarakat Melayu, buat orang rasa keliru dan melenting lagi ada la...

Dalam hal ni, pihak stesen tv patut prihatin dalam memilih iklan-iklan yang bermutu!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails