AMY SEARCH DITIPU ATAU PENIPU?

Mungkin ada antara korang yang ada terima email dan disertakan sekali dengan gambar tentang penyanyi rocker yang dikatakan menipu duit orang sehingga jutawan ringgit. Dalam email tersebut, tidak pun disebut nama penyanyi itu, tetapi di dalam attachment email itu disertakan sekali dengan gambar Amy Search. Adakah penghantar email itu ingin memberitahu, si kaki kapur orang itu ialah Amy Search?

Walau macam mana pun, jangan terlalu mengadili seseorang terlalu awal tanpa sebarang bukti yang kukuh. Mungkin hanya nama Amy Search yang dijadikan umpan untuk memancing pelabur-pelabur untuk melabur dalam skim pelaburan penipuan ini. Gambar di dalam email itu juga disertakan sekali dengan fotostat kad pengenalan Amy Search, sah-sah sekiranya kad pengenalan ini jatuh ke tangan orang lain yang tak bertanggung jawab, macam-macam perkara boleh berlaku kepada Amy Search. Betul tak?

Amy Search sendiri telah membuat pengakuan dirinya telah ditipu hampir 5 juta ringgit gara-gara tidak berhati-hati dalam melakukan pelaburan. Perkara tersebut berlaku sejak 2008 lagi. Ha!!!!!! Mula-mula ditipu, lepas tu, tipu orang plak!!!!! Ekekekeekekekeke…. Bodoh laaaaaa…. Boleh plak assume Amy Search macam tu. 

We don’t think so la Amy jenis orang macam tu. Sebab Amy Search ni nampak gayanya macam jenis orang baik. Pertama, lagu-lagunya lebih ke arah Ketuhanan dan mengajak orang untuk insaf. Kedua, dia pernah berhasrat untuk menubuhkan Yayasan Amy Search untuk membantu orang-orang yang tak berkemampuan. Amy juga planning untuk menubuhkan sebuah tahfiz??? Tahfiz tu!!!!! Tergamak pula BACA LAGI...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails